tisdag 3 april 2012

Halvägs utvärdering

Diesel är ju som sagt kem kastrerad sen strax innan jul och sen dess har jag försökt se om det skulle ändra nått mellan hundarna. Nu 3 mån senare så kan jag nog säga att det har inte märkts nått mellan dom som skulle värka som att Tim skulle vara högsta hönset nu när inte Diesel är parnings duglig. Diesel är lite lugnare och mer kelsjuk än innan han var hopplöst hungrig i början så man fick ta till som knep som blöta upp fodret och fylla märgben med mat vilket hjälpte mot hungern. Men nu när det har gått halva tiden så har det blivit som vanligt igen :-) men ett märgben får han/dom ändå ibland. Vi har en löp tik på gården för tillfället vilket inte besvärar nån av pojkarna Diesel har ju ingen anledning att bry sig just nu men Tim trodde jag skulle visa mer intresse men nej inget lite mer dragig men vet inte om det har med löptikar eller mattes fel ;-) skulle kunna chansa på mattes fel :-P
Samman fattning så skulle jag kunna säga att Diesel är mycket gladare och mindre stressad vilket är skönt både för han och mig. Tim är som vanligt glad, busig och ibland som en trotsig tonåring :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar