måndag 4 juli 2011

Långpromenad och fästingar

Blev en lite längre promenad än jag hade tänkt men det var skönt att gå i dag när det inte var så varmt. Men jag måste nog se mej om efter nya promenad vändom då den jag tog idag värkar vara full av fästingar, jag plocka bort bara från Diesel 8-10 st som kröp runt i pälsen som jag såg iaf Tim värkar dom inte gilla vilket är ju bra men 2-3 st hittade jag iaf på han i pälsen. Blir att gå igenom dom mer ordentligt senare ifall det finns fler vilket det säkert gör. Om man bortser från alla äkliga fästingar så hade vi en riktigt skön promenad och nu ligger dom och har siesta :-) på eftermiddagen blir det troligen att åka till klubben och träna Diesel så vi kan komma ut på tävlings banorna i höst, Tim blir det nog "bara" passivitets träning vid sidan av plan när dom andra hundarna tränar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar